Segt

Nu börjar det gå lite trögt.

Men! Det nya träningspasset (jag körde i morse) var toppen. Linnéan blommar (🤩). Jag har påbörjat en ny ljudbok ( verkar ). Och i princip läst ut den fysiska kvällsboken (så nyfiken på slutet!) Sonen var hem och åt middag (Spenatsoppa med ägg samt chiligratinerad baguette). Och i morgon är det onsdag.

8 arbetsdagar kvar! En vecka kvar på jobbet, plus lite till. Nu är nedräkningen igång på allvar (kanske därför det går så seeeegt)

https://www.instagram.com/p/DZ8LpUsibbS/?igsh=MWl4NTcweTN2cGVjYg==

Barnfritt på jobbet

Måndag. Och jag och mina två närmaste kollegor hade utvärderingsdag. Med andra ord var vi helt barnfria och jag hade administra sysslor hela dagen.

Utelunch. Och så fyndade jag lite pocketböcker på lunchen.

Inte för att jag saknar läsning. Men när det är rea passar jag på!

Måndagkvällen gick fort. Men den tenderar att göra det så vi som regel handlar just måndagar.

Middag på balkongen. Jag skrev ihop ett nytt träningspass som jag tänkte testa i morgon.

Och så blev det fantastisk regnbåge. (Eller faktiskt två!)

9 arbetsdagar kvar! Varje dag som går för oss lite närmare lediga morgnar och långa ljusa kvällar.

https://www.instagram.com/p/DZ5ln_wCo6o/?igsh=MTh2aWNlZGh3NWZ4Mw==

Nedräkningen påbörjad

Solig söndag. +22⁰. Ganska blåsigt.

En timmes promenad på förmiddagen.

Och efter lunch klippte jag resten av gräsmattan samt tog en sväng med trimmern.

Maken fortsatte bråka med telefonkabeln. Nu är allt borta. Och alla mälor utdragna.

Vattnade innan vi åkte hem.

Sonen hade ett par låneböcker som skulle tillbaka. Och då vi ändå gick ut i den sköna kvällen tog vi en liten extrarunda.

Middag på balkongen. Och inget Agenda. 😓

10 arbetsdagar kvar!

Semestern väntar tålmodigt där framme – och nu är den äntligen inom räckhåll.

https://www.instagram.com/p/DZ3FdGMiKEs/?igsh=MXU5djBvOXppY2Focw==

Midsommardagen med både regn och sol

Riktigt grå förmiddag. Dessutom regn. Jag nyttjade vädret på bästa sätt. Först dammsuga, skura och tvätta. Och beskära alla våra penningörter. Sen Sabatonkonsert.

Paus efter halva för att äta sill- och laxlunch.

Sen fixade vi middag.

Grytlamm med ben, 2½ kg, putsades saltades och lades i en gryta tillsammans med:

3-4 dl grekisk yoghurt
3 vitlöksklyftor, rivna
3 msk citronjuice (koncentrerad funkar)
2½ msk honung
2 msk tirkad timjan
1 msk torkad rosmarin
1½ tsk spiskummin
2 tsk paprikapulver
Lite salt
svartpeppar

Lite lökar. Vi tog vad vi hade: ett par tre steklökar, lite purjolök, en halv rödlök och två gula lökar i klyftor.

Sen ugnen i 150⁰.

Lagom till lammet åkte i ugnen och tvätten var till att hänga kom solen. Vi tog en promenad. Tempen steg till +21⁰

Tillbaka i Lilla gula klippte jag halva gräsmattan. Maken pillade bort gamla telefonkabeln som går typ runt hela huset.

När lammet legat i ugnen 4½ timme tog vi ut det och kokade risoni till.

Alltså… så mört och gott.

Avslutade kvällen med att se resten av Sabatonkonserten (samtidigt som Blixtvakt meddelade att åskan drog förbi utan att passera oss. 🙏🏻)

Så jäkla bra spelning.🤘🏻🤩😍 Tack för att den lades upp online https://www.youtube.com/live/Y-r8kZu0RJU?is=7rBZkMhqlE-perBX

« Äldre inlägg
Sign up now in Mostbet and claim your exclusive bonus to play online casino games.

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑